Prešovská „krížová“ cesta nekončí

Autor: Viliam Novotný | 15.2.2017 o 17:37 | (upravené 15.2.2017 o 17:51) Karma článku: 6,48 | Prečítané:  981x

Išli ste v poslednom čase cez Prešov? Ak áno, na vlastnej koži ste zažili krajské mesto s najhoršou dopravnou situáciou. Je to hanba pre všetky vlády. Ale najviac pre tie Ficove. 

Vládnu viac než desaťročie a dopravnú situáciu v Prešove nevyriešili, iba skomplikovali. Či prichádzate zo západu cez diaľnicu D1, alebo zo severovýchodu cez štvorprúdovú Vranovskú, či už sa snažíte prejsť Prešov cez sídlisko Sekčov, alebo cez Obrancov mieru a Pražskú, stále skončíte v lieviku na Košickej. A stojíte, a posúvate sa, a zase stojíte.... desiatky minút, oboma smermi. Neprejazdná Košická znamená upchatie všetkých prístupových ciest v meste. Zápcha je prakticky celý deň v celom Prešove. Mimoúrovňová križovatka na Košickej, ktorá by aspoň trochu zrýchlila premávku, sa už roky buduje a stavebné práce len komplikujú dopravnú situáciu.

Prešov potrebuje obchvat. Už dávno mal byť postavený. No len projekt dlhodobo manažuje SMER. Nech vás minister dopravy Érsek (Most-HÍD), ktorý sa už - už chystá podpísať zmluvu na výstavbu tzv. juhozápadného obchvatu Prešova, neruší. On je len štatista celej SMERáckej mašinérie systematického rozkrádania verejných zdrojov a eurofondov.

A tak sa teda má postaviť juhozápadný obchvat v dĺžke 7,8 km za 356 mil. eur! Betonárska lobby a Národná diaľničná spoločnosť sa chystajú na historický rekord v predražení slovenských diaľnic – kilometer za 45 mil. eur. To tu ešte nebolo. K tomu sa pripravuje aj druhá časť obchvatu – tzv. severný v dĺžke 15 km za 535 mil. eur.

Zhrnuté a podčiarknuté, SMER si to naplánoval okolo Prešova za skoro 900 mil. eur!

Prešovská „krížová“ cesta však týmto nekončí. Do toho totiž prichádza Ministerstvo financií, ktoré za roky prípravy tohto neuveriteľne predraženého projektu ani neceklo. Dnes jeho analytici však píšu prezidentovi Kiskovi, že východný obchvat Prešova by bol lacnejší a dal by sa postaviť v kombinácii so štvorprúdovkou cez mesto za 430 mil. eur!

Má to ale háčik, kým by tí babráci vo vláde a Národnej diaľničnej spoločnosti pripravili o 450 mil. eur lacnejší variant, postavil by sa tak o 10 rokov!

A teraz prichádzajú obete, Prešovčania. Všetci už kašlú na to, koľko to bude stáť a chcú cestu. Rezignovali a na základe skúsenosti si myslia svoje: „my dnes ustúpime, štátu ušetríme možno 450 miliónov, a tie sa potom ukradnú inde. A Prešov sa v dopravnom kolapse bude zmietať ďalšie desaťročie. To teda nie!“ Najdojemnejší je však prešovský župan, ktorý sa po štyroch funkčných obdobiach (1xHZDS, 3xSMER) zobudil a dožaduje sa cesty. Čo robil doteraz na stretnutiach s premiérom Ficom, netušíme.

Všimnúť si treba však niečo iné. SMER dotiahol tunelovanie verejných zdrojov do dokonalosti. Najprv projekt naplánuje nehorázne draho a čaká. Ľudia sú netrpezliví a SMER stále čaká. Keď ľuďom dôjde trpezlivosť, tak ide projekt realizovať. Čo na tom, že dvakrát drahšie, ľudia to predsa chcú! Morálnu dilemu, že dalo sa to predsa lacnejšie, už po desaťročí lúpežných nájazdov nominantov SMERu ľudia ani neriešia. Škody v myslení na sklonku Ficovej éry sú snáď väčšie ako tie materiálne.

Ak sa Vám blog páčil, hlasujte zaň na vybrali.sme.sk. Ďakujem!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Na zhrdzavené a rozkradnuté dedičstvo komunistov pôjdu milióny

Závlahový systém je čoraz dôležitejší.

DOMOV

Odhalený sériový vrah patrí k najbrutálnejším

Muža zatiaľ obvinili, že týral svojho syna, no obvinenia by mali rozšíriť.


Už ste čítali?